Obecny świat jest pełen chaosu i zabiegania. Podobnie jest w kwestii wychowywania swoich pociech. Rodzice coraz wcześniej rozpoczynają zapisywać swoje dzieci na różne kursy i zajęcia, chcąc zapewnić im jak najlepszy start w przyszłość. Czy aby na pewno jest to dobre dla dzieci? Czy rzeczywiście każdy musi zostać Einsteinem? Ofert szkół językowych w Krakowie dedykowanych dla dzieci jest mnóstwo. Kiedy zatem rzeczywiście warto zapisać swoje potomstwo na zajęcia językowe i która szkoła jest warta polecenia?
Rozwój małego dziecka
Małe dziecko cechuje się niespotykaną dynamiką rozwoju. W bardzo szybkim tempie przyswajają nowe wiadomości. Często mózg dziecka w tym okresie porównuje się do gąbki, która chłonie wszystko to, co go otacza. Wiele rodziców, widząc ten potencjał stara się wykorzystać tę cechę, inwestując w przeróżne formy edukowania i rozwijania swoich dzieci, zapisując je na różne kursy czy zajęcia dedykowane najmłodszym. Zbyt ambitni rodzice zwyczajnie zatracają się w gąszczu coraz to nowszych kursów i lekcji, które chcą z ich dzieci uczynić następców Einsteina. W dzisiejszym świecie, przeglądając oferty dedykowane dzieciom można dostać zawrotów głowy.
Dzieci okiem naukowców
Według naukowców dzieci uczą się języków obcych w sposób symultaniczny i następczy. Pierwszy rodzaj uczenia związany jest z dziećmi dwujęzycznymi. O bilingwizmie mówi się wtedy, gdy drugi język został wprowadzony dziecku przed ukończeniem trzeciego roku życia. Następczy sposób uczenia się języka, określany również jako sekwencyjny dotyczy w zasadzie dzieci w każdym wieku. Tutaj język obcy zostaje wprowadzony w momencie, kiedy język ojczysty został opanowany już na takim poziomie, który umożliwia im swobodną komunikację. Wyróżnia się tutaj trzy etapy przyswajania języka. Pierwszy z nich to reakcja motoryczna na wprowadzenie nowego języka. Drugi etap to wypowiadanie pojedynczych słów, a trzeci to wypowiadanie pełnych zdań z zachowaniem odpowiedniego akcentu.
Czas rozpoczęcia nauki języka obcego
Tak naprawdę nie ma jednej konkretnej odpowiedzi, mówiącej o tym kiedy należy rozpocząć naukę języka obcego. Jeśli dziecko w pierwszych latach życia nie wykazuje zainteresowania językiem obcym wówczas naukę tą trzeba przełożyć na lata późniejsze. Rodzice nie muszą się obawiać tego, że jeśli dziecko do trzech lat nie miało styczności z językiem obcym to później już nie ma szans na jego opanowanie. Nie ma czegoś takiego jak predyspozycje językowe, więc naukę można rozpocząć w zasadzie w każdej chwili, chodzi o to, by dziecko miało styczność z dźwiękami w obcym języku. Ważne jest to, że jeśli rodzice nie opanowali danego języka w stopniu zaawansowanym nie powinni sami uczyć swoich dzieci. Lepiej powierzyć to zadanie osobom bardziej wykwalifikowanym i doświadczonym.
Szkoły językowe – angielski dla dzieci w krakowie
Kraków to duże miasto, a więc szkół językowych w nim nie brakuje. Jedną z nich jest Szkoła Językowa Mr Brown, oferująca angielski dla dzieci w krakowie, gdzie zajęcia są prowadzone w różnych grupach wiekowych.